SKANDARA
Creative Ad voor online toepassing
Adviesbureau Skandara, gevestigd in Gouda, is gespecialiseerd in het kosteloos aanvechten van verkeersboetes. Met meer dan 10 jaar ervaring en duizenden gewonnen zaken biedt Skandara professionele rechtsbijstand aan cliënten die onterecht beboet zijn. Hun diensten omvatten onder andere het aanvechten van snelheidsboetes, boetes zonder staandehouding en zaken gerelateerd aan etnisch profileren.
Uitdaging
Skandara wilde hun online aanwezigheid versterken en hun diensten op een dynamische en toegankelijke manier presenteren aan potentiële cliënten. Het doel was om meer duidelijkheid te creëren dat hun service geheel vrijblijvend is, complexe juridische informatie begrijpelijk te maken en de drempel voor het inschakelen van hun hulp te verlagen.
Oplossing
Om deze doelen te bereiken, besloot Skandara een samenwerking aan te gaan voor de ontwikkeling van een motion graphic advertentie. Deze korte, geanimeerde video legt op een eenvoudige en visueel aantrekkelijke manier uit hoe Skandara cliënten helpt bij het aanvechten van verkeersboetes. De animatie benadrukt de kosteloze dienstverlening en het eenvoudige proces van het indienen van een boete via hun website.

Resultaat
De motion graphic advertentie heeft bijgedragen aan een verhoogde zichtbaarheid van Skandara's diensten en een toename in het aantal cliënten dat gebruikmaakt van hun kosteloze juridische bijstand. De heldere en bondige uitleg in de animatie heeft ervoor gezorgd dat meer mensen begrijpen hoe Skandara hen kan helpen, wat heeft geleid tot een verbeterde klantbetrokkenheid en tevredenheid.
Om meer aanspraak te maken bij een jeugdige doelgroep, is gekozen voor een vlotte en overzichtelijk animatiestijl met een hippe achtergrondmuziek. Voor een krachtigere uitangspositie in de merkidentiteit is er ook gekozen om het logo te animeren. Door de manier van invouwen van het beeldmerk krijg je een associatie met het versturen van papier; de bekeuring.
De video is in Ultra HD-kwaliteit in drie formaten aangeleverd voor een optimale online inzetbaarheid: horizontaal/landscape, social blog (1280p) en vierkant (1:1).
Adviesbureau Skandara heeft met een simpele, maar effectieve investering hun communicatie geoptimaliseerd en hun bereik vergroot. Deze case illustreert het belang van visuele content in het effectief overbrengen van complexe informatie en het aantrekken van potentiële cliënten in de juridische sector.