Feyenoord Rotterdam Supporters
Ontwerp van merkidentiteit
Supportersvereniging Feyenoord Rotterdam Supporters (F.R.S.) maakt nieuws rondom voetbalclub Feyenoord Rotterdam inzichtelijk door middel van blogitems en wedstrijdverslagen. Daarnaast zorgen zij voor social media entertainment voor supporters vanuit betogend perspectief, zoals blog- en columnitems.
Uitdaging
F.R.S. wilde zich onderscheiden van andere supportersverenigingen door een unieke merkidentiteit te ontwikkelen die hun verbondenheid met de stad Rotterdam benadrukt.

Oplossing
Het ontwerp is een diamantvormig embleem met de kleuren groen-wit-groen, verwijzend naar de Rotterdamse vlag. Binnen het embleem zijn silhouetten van de Rotterdamse vlag en de skyline van Rotterdam verwerkt, samen met de letters 'F.R.S.'. Op deze manier verwijst het embleem vanuit meerdere perspectieven naar de havenstad, waar de voetbalclub zich bevindt. Om het embleem karakter te geven, is aan de onderzijde een banner geplaatst waar '1908' in is geplaatst. Dit is een verwijzing naar het oprichtingsjaar van Feyenoord Rotterdam.


Resultaat
Het nieuwe logo heeft F.R.S. voorzien van een onderscheidende en betekenisvolle visuele identiteit die hun band met Rotterdam benadrukt. Daarnaast zijn er visitekaartjes ontworpen voor gebruik tijdens wedstrijden en evenementen, wat bijdraagt aan de zichtbaarheid en herkenbaarheid van de vereniging.