Krajicek Foundation
Branding Animatie
De Krajicek Foundation, opgericht in 1997 door voormalig tennisser Richard Krajicek, zet zich in om jongeren in aandachtswijken te stimuleren een actieve en gezonde levensstijl te ontwikkelen. Dit realiseren ze door samen met gemeenten Krajicek Playgrounds aan te leggen: multifunctionele sportvelden waar kinderen in een sociaal veilige omgeving dicht bij huis kunnen sporten en spelen.
Uitdaging
Met het oog op het moderniseren van hun visuele communicatie, had de Krajicek Foundation behoefte aan vernieuwde branding animaties. Deze animaties moesten de kernwaarden en missie van de organisatie op een eigentijdse en aantrekkelijke manier overbrengen.
Oplossing
Gezien de strakke deadline ben ik op het hoofdkantoor van de Krajicek Foundation samen gaan werken met de marketingmanager, Maaike Petri. Door deze directe aanpak konden we snel schakelen en de specifieke wensen en behoeften van de organisatie effectief vertalen naar passende animaties.
Resultaat
De samenwerking resulteerde in een reeks frisse en dynamische branding animaties die de boodschap van de Krajicek Foundation versterken. Deze animaties dragen bij aan een consistente en moderne uitstraling in de videocommunicatie van de organisatie, waardoor hun missie en activiteiten op een aantrekkelijke manier onder de aandacht worden gebracht.
Lower Thirds
De visuele communicatie van de Krajicek Foundation is gemoderniseerd en naar een hoger niveau getild. Deze case benadrukt het belang van effectieve branding en de impact van nauwe samenwerking bij het realiseren van communicatiedoelstellingen, ook als de deadline krap is!